Type Here to Get Search Results !

Bottom Ad

Πετρόπουλος: Το «made in GR» όχημα, οι… Κινέζοι και οι κρούσεις για εξαγορές

 

Επί προσωπικού: Κώστας και Γιάννης Πετρόπουλος ελέγχουν το 51% της ομώνυμης εισηγμένης εταιρείας


Με τα deals να έχουν πάρει… φωτιά το τελευταίο διάστημα στο Χρηματιστήριο, τα αδέρφια Κώστας και Γιάννης Πετρόπουλος έχουν επανειλημμένως καταστεί αποδέκτες προτάσεων για πιθανή εξαγορά του ομώνυμου Ομίλου.


Ωστόσο, αμφότεροι δεν φαίνονται ιδιαίτερα… ζεστοί στο να πουλήσουν (τουλάχιστον προς ώρας) την εταιρεία, την οποία ίδρυσε πριν 102 χρόνια ο πατέρας τους, Πέτρος Πετρόπουλος.

Από τη δεκαετία του ’70

Τα δύο αδέρφια, τα οποία σήμερα ελέγχουν από κοινού το 51% της εισηγμένης, ανέλαβαν την τύχη της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ τη δεκαετία του ’70. Και σταδιακά κατάφεραν να «χτίσουν» έναν κολοσσό -για τα ελληνικά δεδομένα- στον τομέα των προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος εκτείνεται από τα γεωργικά μηχανήματα έως τις μπαταρίες.

Γιάννης Πετρόπουλος

Σήμερα, συγκεκριμένα, η εταιρεία κατασκευάζεται, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία έως γεννήτριες, κινητήρες ντίζελ, εξωλέμβιες μηχανές κ.α.

Η ρωγμή με τους Κινέζους

Μεταξύ άλλων, είναι επίσημος αντιπρόσωπος της Jaguar, τηςLand Rover, της Isuzu και της Maxus για την ελληνική αγορά, ενώ μέχρι και πριν λίγες εβδομάδες διατελούσε αποκλειστικός εισαγωγέας της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων BYD, μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.

Ωστόσο, από τα τέλη Φεβρουαρίου οι Κινέζοι συνεργάζονται και με τον Όμιλο Σφακιανάκη. Δεν αποκλείεται γι’ αυτήν την αλλαγή ρόλο να διαδραμάτισε ο αποκλεισμός της BYD από τον διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για την προμήθεια 100 αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η αλλαγή σκυτάλης

Τα δύο αδέρφια έμειναν στην ηγεσία του Ομίλου για σχεδόν πέντε δεκαετίες. Μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, ηγήθηκαν της σχεδίασης και της κατασκευής του ελληνικού οχήματος Polytrak, εισήλθαν στον τομέα των φορτηγών και των λεωφορείων, έκαναν είσοδο στον κλάδο των εξωλέμβιων κινητήρων, των ηλεκτρονικών και των μπαταριών, ενώ τέλος εισήγαγαν την εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Κώστας Πετρόπουλος

Ο Κώστας αποχώρησε από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου το 2017, ενώ δύο χρόνια αργότερα ο Γιάννης παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, παραχωρώντας τα ηνία της εταιρείας στους κ.κ. Μιχάλη Οικονομάκη (πρόεδρος) και Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο(CEO).

Ελκυστική η μετοχή

Σίγουρα, το αποδεδειγμένο φλερτ προς τα δύο αδέρφια έχει βοηθήσει τη μετοχή να αναρριχηθεί σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ξεπερνώντας πρόσκαιρα ακόμα και το ψυχολογικό όριο των 10 ευρώ, τα οποίο αγνοούταν από τις «χρυσές» εποχές του ’99.

Παρά το ράλι κατά 55% στο τελευταίο 12μηνο, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κυμαίνεται στα 70 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η μετοχή εξακολουθεί να διαπραγματεύεται σε ελκυστικά επίπεδα, καθώς ο δείκτης κερδοφορίας P/E υπολογίζεται μόλις στο 7,9x και ο δείκτης λογιστικής αξίας P/BV δεν ξεπερνά το 1,3x.

Πηγή: naftemporiki.gr


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Top Post Ad

Below Post Ad

Bottom Ad