Μεγαλύτερο το ενδιαφέρον τους για πλοία νέας τεχνολογίας
Σε ανοδική πορεία παραμένει σταθερά ο ελληνόκτητος στόλος. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (G.S.C.C), την οποία εκπονεί η S&P Global Market Intelligence, τον φετινό Μάρτιο ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος έχει αυξηθεί από άποψη αριθμού πλοίων, DWT και GT.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις 4 Μαρτίου 2024, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν 4.212 πλοία, αριθμός ρεκόρ, διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 DWT και 208.252.588 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία από τα ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.
Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50% στις νέες παραγγελίες, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για πλοία νέας τεχνολογίας.
Στα θετικά καταγράφεται και το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ο στόλος που είναι νηολογημένος στην ελληνική σημαία παρέμεινε σταθερός από πλευράς αριθμού πλοίων, εξακολουθώντας να περιλαμβάνει 496 πλοία. Αυτό αντανακλά το θετικό αποτέλεσμα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό νηολόγιο. Ωστόσο, σημειώθηκε μικρή μείωση σε όρους DWT και GT, με τα στοιχεία να ανέρχονται πλέον σε 30.759.394 GT και 51.694.269 DWT, σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους που ήταν 31.150.523 GT και 52.768.867 DWT.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 32 σημαίες. Η ανάλυση των πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές εταιρείες, η οποία δίνει το συνολικό αριθμό των πλοίων, το συνολικό DWT και το συνολικό GT, που είναι νηολογημένα σε κάθε ένα από τα κύρια νηολόγια που χρησιμοποιούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο πίνακα του προηγούμενου έτους, δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34 πλοία, η Κύπρος 19 πλοία και η Πορτογαλία 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν μικρή μείωση του αριθμού των νηολογημένων πλοίων, με τη σημαία της Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων και τις Μπαχάμες 8 πλοία, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία. Όπως προαναφέρθηκε, ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό ελληνική σημαία παρέμεινε ο ίδιος φέτος, αν και σημειώθηκε μικρή μείωση κατά 1.074.598 σε DWT και 391.129 σε GT.
Ειδικότερα, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1.159 και 1.096 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους. Σε όρους DWT, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ 86.425.552, που αντιστοιχεί στο 24,3% της συνολικής DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 51.694.269 DWT.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως σε όρους DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Σε όρους DWT, η Μάλτα ακολουθεί με 536 πλοία 48.815.924 DWT, αντιπροσωπεύοντας το 13,7% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθούν ο Παναμάς με 327 πλοία 21.697.189 DWT, οι Μπαχάμες με 202 πλοία 17.549.992 DWT και η Κύπρος με 234 πλοία 16.812.743 DWT.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό σημαίες της ΕΕ ανέρχεται σε 1.278, που αντιστοιχεί στο 30,3% του ελληνικού στόλου. Ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί ελαφρώς, σε σύγκριση με τον περσινό αριθμό των 1.280 πλοίων, που αντιπροσώπευε το 31,1% του ελληνικού στόλου.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δημοσίευση σχολίου
0 Σχόλια