Type Here to Get Search Results !

Bottom Ad

Το… πάρτι συνεχίζεται

 

Οι καταγγελίες για τα όσα συμβαίνουν στην αγορά εργασίας σοκάρουν


Οι καταγγελίες είναι επίσημες και δεν έχουν διαψευστεί. Άρα, το «πάρτι» στους χώρους εργασίας, συνεχίζεται, παρά την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας. Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Υπηρεσίες και στο Εμπόριο, επισήμως, αναφέρεται σε όλα εκείνα τα «κολπάκια» που σκαρφίζονται οι επιτήδειοι για να φορτώνουν πρόσθετες ώρες εργασίας τους εργαζόμενους στα μαγαζιά τους και να τους αφήνουν απλήρωτους.

Το υπουργείο Εργασίας δεν μπορεί να δηλώνει άγνοια. Η Επιθεώρηση Εργασίας πραγματοποιεί κάθε μήνα ελέγχους στην αγορά. Ήδη έχουν καταγραφεί παραβάσεις που σχετίζονται με την Ψηφιακή Κάρτα (308 στο δίμηνο, που αντιστοιχούν σε πρόστιμα 863.100 ευρώ). Επίσης, την ίδια περίοδο, εντοπίστηκαν αρκετές παραβάσεις και στους Πίνακες Προσωπικού (566, με πρόστιμα 1.277.880 ευρώ), καθώς και στην αδήλωτη εργασία (167 κυρώσεις, 1.827.000 ευρώ τα πρόστιμα).


Πρόκειται για καταγεγραμμένες παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, που σχετίζονται με τον κρίσιμο τομέα των ωραρίων, της υπερεργασίας δηλαδή και των υπερωριών που δεν καταβάλλονται. Άρα, μάλλον «δεν ίδρωσε το αυτάκι» των εργοδοτών που έχουν μετατρέψει σε «επιστήμη» την εκμετάλλευση εργαζομένων.

Οι καταγγελίες που έχουν γίνει μιλούν για εργαζόμενους που δουλεύουν για λογαριασμό τρίτων εταιριών, για μετανάστες που απασχολούνται σε ειδικότητες προετοιμασίας παραγγελιών και σε φορτοεκφορτωτές, για εργάτες που πιάνουν δουλειά στις 5πμ και τους αναγκάζουν να χτυπούν Ψηφιακή Κάρτα στις 6 πμ, δηλαδή μία ώρα μετά, για εταιρίες security, συνεργεία καθαρισμού.

Ακόμα, έχουν εντοπιστεί προϊστάμενοι των ταμείων να ζητούν από τους εργαζόμενους να χτυπήσουν Ψηφιακή Κάρτα στις… 9πμ, ενώ η βάρδιά τους έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα,  ωρομίσθιοι που χτυπούν κάρτα στο τετράωρο, αλλά δουλεύουν οκτάωρο κανονικά, υπάλληλοι σε ηλεκτρονικές παραγγελίες, οδηγοί που βρίσκονται εκτός καταστήματος και η λίστα δεν έχει τελειωμό!

Όλα αυτά όμως, δείχνουν και την ανάγκη για άμεση εφαρμογή του μέτρου στο σύνολο της αγοράς εργασίας. Δεν μπορεί να μένουν ξεκρέμαστοι και απροστάτευτοι οι εργαζόμενοι στην εστίαση, εκεί δηλαδή που η Επιθεώρηση Εργασίας διαπιστώνει πολύ υψηλά ποσοστά παραβατικότητας. Ήδη έχει αποφασιστεί η Ψηφιακή Κάρτα να εφαρμοστεί σε λιανικό εμπόριο και σε βιομηχανία εντός των επόμενων δύο μηνών. Ενδεχόμενη παράταση, που πιθανολογείται ότι θα δοθεί για να προετοιμαστούν καλύτερα οι χιλιάδες επιχειρήσεις, που θα ενταχθούν στο μέτρο, θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Άρα, σε τουρισμό και σε εστίαση που έπονται, είναι πιθανό το… πάρτι να συνεχιστεί και φέτος.

Μην ψάχνει μετά όμως η Κυβέρνηση να εξηγήσει γιατί υπάρχουν τόσες χιλιάδες κενές θέσεις σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός και η εστίαση. Ποιος θα έστελνε το παιδί του να δουλέψει για 700 ευρώ (καθαρά), όπως θα διαμορφωθεί ο κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου, χωρίς ρεπό και 10 ώρες ημερησίως, χωρίς να καταβάλλονται ούτε οι υπερωρίες; Σε συνθήκες εξαθλίωσης και στυγνής εκμετάλλευσης, η ίδια η Πολιτεία πρέπει να βάλει ανάχωμα. Η Ψηφιακή Κάρτα αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία. Η καθυστέρηση στην επέκτασή της όμως, αποτελεί τεράστια ευκαιρία στους μπαταχτσήδες να συνεχίζουν το πάρτι τους…

ΥΓ: Μιας και ο λόγος για τα όρια που πρέπει να βάζει η Πολιτεία, καλό θα ήταν το υπουργείο Εργασίας, να προσέχει λίγο περισσότερο τις τροπολογίες που καταθέτει. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, την ώρα που υπάρχει κόντρα συγκεκριμένου εργοδότη με εργαζόμενους, να εισάγεται και να ψηφίζεται τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που δίνει πια δυνατότητα προσβολής των αποφάσεων του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας (ΑΣΕ) και στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εν μέσω τελεσίδικης απόφασης για ομαδικές απολύσεις του παρελθόντος, θα μπορούσε να θεωρηθεί «έμμεση στήριξη» στις επιδιώξεις του εργοδότη κάτι τέτοιο. Δεν είναι έξυπνο να δίνεται η ευκαιρία για «δεύτερες σκέψεις». Είναι να μην πέσει το… λίπασμα της αμφισβήτησης!

Πηγή: naftemporiki.gr


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Top Post Ad

Below Post Ad

Bottom Ad