Τις πληρώνεις «χρυσάφι» και μετά τις πληρώνεις για ασύμφορες επισκευές, λένε οι τεχνικοί
«Οι καταναλωτές καθώς αρχίζουν να αντιλαμβάνονται το πρόβλημα αναρωτιούνται: «Χρειάζομαι πραγματικά να προθερμανθεί ο φούρνος μου ενώ βρίσκομαι στο μανάβικο;», αστειεύεται ο Jim Zaccone Zaccone, ο οποίος ασχολείται με την επισκευή οικιακών συσκευών εδώ και 21 χρόνια.
Ο ίδιος, μόλις αντικατέστησε το δικό του πλυντήριο πιάτων και αγόρασε ένα με « λιγότερα στολίδια», όπως λέει χαρακτηριστικά. Επέλεξε επίσης μια μάρκα μαζικής κατανάλωσης με φτηνά και εύκολα διαθέσιμα ανταλλακτικά «Το να ξοδέψετε πολλά χρήματα για κάτι δεν σας εγγυάται μεγαλύτερη αξιοπιστία» λέει ο Zaccone, που -όπως και πολλοί άλλοι τεχνίτες- απομυθοποιούν τον μύθο των «έξυπνων, πολύπλοκων και ακριβών συσκευών».
Είναι γεγονός ότι τα σύγχρονα ψυγεία, πλυντήρια ρούχων και ηλεκτρικές κουζίνες και φούρνοι μπορούν πλέον να κάνουν περισσότερα από ποτέ: από την παραγωγή συμμετρικών παγοκύβων μέχρι την προθέρμανση του σπιτιού, πριν ακόμη φτάσουμε σε αυτό.
Το μειονέκτημα όλων αυτών των εντυπωσιακών χαρακτηριστικών; Οι συσκευές, αν και τις πληρώνουμε ακριβά, είναι πιο επιρρεπείς στη φθορά
«Καλύτερα ογκώδεις συσκευές της δεκαετίας του ’90»
Σύμφωνα με τους επισκευαστές συσκευών έχει αυξηθεί κατά πολύ ο αριθμός των συσκευών που χαλάνε.
Όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο, κατηγορούν την ψηφιοποίηση της λειτουργίας τους, τα πολλά εξαρτήματα και τα «ψεύτικα» υλικά. Ακόμη και οι υψηλότερης ποιότητας συσκευές δεν ξεφεύγουν από τον κανόνα.
Αυτό κάνει αρκετούς καταναλωτές να εύχονται να είχαν κρατήσει τις ογκώδεις συσκευές της δεκαετίας του ’90 .
«Κατασκευάζουμε αντικείμενα πιο περίπλοκα, και άρα πιο δύσκολα τεχνικά και πιο κοστοβόρα στην επισκευή τους», λέει ο Άαρον Τζιάνι, ιδρυτής της εφαρμογής οικιακών επισκευών do-it-yourself Plunjr.
Ιστορίες… τρόμου
Η 65χρονη Σάρον ξόδεψε σχεδόν 7.000 δολάρια για μια ηλεκτρική κουζίνα αερίου και ένα έξυπνο ψυγείο γνωστής εταιρείας. Πίστευε ότι οι συσκευές θα διαρκούσαν τουλάχιστον μέχρι να πουλήσει το σπίτι της, σκοπεύοντας να δελεάσει τους υποψήφιους αγοραστές.
Αυτό, πριν ο φούρνος πάρει φωτιά την πρώτη φορά που δοκίμασε το γκριλ, με αποτέλεσμα να καλέσει την πυροσβεστική.
Η παγομηχανή στο ψυγείο, εν τω μεταξύ, έχει χαλάσει τρεις φορές μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια. Η εταιρεία παραγωγής των συσκευών κάλυψε τις δύο πρώτες επισκευές του ψυγείου, αλλά η τρίτη, κόστισε στην τσέπη της 250 δολάρια, συν τα ανταλλακτικά.
Από μια διαρροή ζημιές αξίας 35.000 δολαρίων
Ο Κέβιν και η Κελέν Ντινίνο, εύχονται να είχαν κρατήσει το λευκό πλυντήριο πιάτων από τη δεκαετία του ’90 που λειτουργούσε άψογα.
Το πιο κομψό εσωτερικό πλυντήριο πιάτων από ανοξείδωτο ατσάλι αξίας 800 δολαρίων που αγόρασαν, εμφάνισε διαρροή μέσα σε τρία χρόνια, προκαλώντας ζημιές αξίας άνω των 35.000 δολαρίων στην κουζίνα τους.
Η ασφάλεια σπιτιού κάλυψε την ζημιά, η οποία περιελάμβανε την αντικατάσταση του ξύλινου πατώματος και όλων των κάτω ντουλαπιών, αλλά σταμάτησε το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους. Η οικογένεια δεν είχε πρόσβαση στην κουζίνα της για μήνες.
Την ζημιά έκανε μια αντλία 60 δολαρίων που είχε χαλάσει.
Πολυπλοκότητα
Αν αφαιρέσετε το πλαστικό ενός σύγχρονου ψυγείου ή ενός πλυντηρίου ρούχων, θα δείτε μια πληθώρα αισθητήρων και διακοπτών που δεν είχε το αντίστοιχο μηχάνημα πριν 10 – ίσως και παραπάνω- χρόνια.
Τα επιπλέον εξαρτήματα διασφαλίζουν ότι η συσκευή χρησιμοποιεί ακριβώς την ενέργεια και το νερό που χρειάζεται για την εκάστοτε εργασία, λένε οι τεχνικοί.
Τα περισσότερα εξαρτήματα, ωστόσο, προκαλούν όλο και περισσότερα προβλήματα και μάλιστα με μεγαλύτερη συχνότητα.
Ο Μανσουρ Σούμρο καθηγητής στοTeesside, ένα τεχνικό κολέγιο στο Middlesbrough της Αγγλίας, υπενθυμίζει ότι τα πιο παλιά μοντέλα οικιακών συσκευών βασίζονταν κυρίως σε απλά μηχανικά μέρη – για παράδειγμα σε ένα και μόνο διακόπτη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης της συσκευής. Την τελευταία δεκαετία περίπου, οι ηλεκτρικές συσκευές βασίζονται σε εξελιγμένα -πλην ευαίσθητα -ηλεκτρονικά εξαρτήματα.
Πανάκριβες οι επισκευές
Όταν ένα πολύπλοκο μηχάνημα δυσλειτουργεί, οι τεχνικοί λένε ότι δυσκολεύονται πολύ να καταλάβουν τι πήγε στραβά. Ακόμα και αν ο τεχνικός διαγνώσει το πρόβλημα, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν συχνά επισκευές που φτάνουν περίπου στο μισό του κόστους, αν αντικαθιστούσαν την συσκευή.
«Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η αγορά μιας καινούργιας ηλεκτρικής συσκευής συμφέρει περισσότερο», λέει ο Σούμρο, ο οποίος εργάστηκε επτά χρόνια στη Siemens, στο τμήμα οικιακών συσκευών.
Η Κάθριν Ράιν και ο Κέβιν Σάλιβαν χρειάζονταν έναν νέο αισθητήρα για να διορθώσουν το πρόσφατα αγορασμένο πλυντήριο-στεγνωτήριο τους, αξίας 1.566 δολαρίων. Η εταιρεία κατασκευής καθυστερούσε την επισκευή για μήνες , οπότε το ζευγάρι πλήρωσε 300 δολάρια στον τεχνικό για να κάνει το μηχάνημα να λειτουργήσει.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δημοσίευση σχολίου
0 Σχόλια