Τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για τα κακουργήματα της απάτης, απιστίας, ψευδούς βεβαίωσης με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους
Στις 28 Φεβρουαρίου καλούνται να απολογηθούν στην Ευρωπαία ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα οι 23 κατηγορούμενοι για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717, που συνδέεται με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Σε βάρος των 23 κατηγορουμένων, 18 εκ των οποίων είναι δημόσιοι υπάλληλοι, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για τα κακουργήματα της απάτης, απιστίας, ψευδούς βεβαίωσης με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, καθώς και για ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις.
Οι κατηγορούμενοι
Συγκεκριμένα, το κατώφλι της ευρωπαίας ανακρίτριας θα περάσουν:
-14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον·
-4 δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων·
– 5 νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας,για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Όλοι οι κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να προετοιμάσουν την υπεράσπισή τους, την ώρα που η Εξεταστική Επιτροπή στη βουλή εξετάζει τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.
Η «Σύμβαση 717»
Οι κατηγορίες αφορούν στην μη εκτέλεση της Σύμβασης για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016 – γνωστή ως “Σύμβαση 717”.
Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717. Η Συμπληρωματική Σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.
Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.
Σύμφωνα με την ποινική έρευνα, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής Σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ. Εννέα και πλέον χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης 717 και το έργο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί..
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την εκτίμηση των εισαγγελέων που διενήργησαν την προκαταρκτική έρευνα, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία που υπέβαλαν οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ήταν προδήλως μη ορθά και ελλιπή, οι δημόσιοι υπάλληλοι της Διαχειριστικής Αρχής ενέκριναν την χορήγηση των αντίστοιχων ενισχύσεων, προκαλώντας ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ε.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 15,6 εκατ. ευρώ.
Ερευνα για τους ελεγκτές
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει ήδη διαβιβάσει στον αρμόδιο Έλληνα εισαγγελέα αντίγραφο της δικογραφίας για να ερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος από τους Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) της Ελλάδας, στους οποίους ανατέθηκε από τις εθνικές Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717.
Από την έρευνα του ελληνικού γραφείου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας προέκυψαν ενδείξεις για παράβαση καθήκοντος των ελεγκτών καθώς, στο πόρισμά τους, φέρεται να υπάρχουν αντιφάσεις μεταξύ των ευρημάτων (τα οποία “δείχνουν” οικονομική ζημία από την καθυστέρηση) και των συμπερασμάτων τους στα οποία δεν κατέληξαν σε ποσοτικοποίηση της ζημίας.
Προκαταρκτική έρευνα για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των ελεγκτών διενεργείται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δημοσίευση σχολίου
0 Σχόλια